Pressemeddelelser   August 29, 2018

John Deere introducerer ny 8600 finsnitter

Mannheim, 29. august 2018 – På baggrund af markedets efterspørgsel efter mere råstyrke, større effektivitet og højere produktivitet i finsnittere med en transportbredde på under 3 meter, introducerer John Deere nu en ny model i den nuværende 8000 serie for 2019.

Den blev oprindeligt lanceret i 2014 som en basismodel med bredt chassis i serien, men 8600 vil nu være topmodel i det nuværende sortiment af modeller fra 8100 til 8500 med standard afgrødekanal. Selv med store 2,15 meter 710/75R42 fordæk holder alle modellerne i 8000 serien sig inden for den kritiske transportbredde på 3 meter.

Den nye 8600 finsnitter drives af en John Deere PSS 13,5 liters motor på 625 hk, som er den samme, som den der sidder i den nye 9600 basismodel med bredt chassis. 8600 modellen vil desuden kunne fås med den nye XStream KP kerneknuser, der tilbydes som et alternativ til den velkendte John Deere Premium kerneknuser på alle modellerne fra 8300 til 9900.

XStream KP er udviklet i samarbejde med det amerikansk baserede selskab  Scherer, som i forvejen er førende inden for kerneknuser-teknologien. Den er udviklet specielt til at kunne håndtere et stort gennemløb og præsterer imponerende resultater, hvad angår kerneknusning og snitning ved alle snitlængder. Kerneknuseren fjernes let for hurtigt skifte mellem majs og græs.

Alle 8000 og 9000 serie finsnittere for 2019 kan desuden udstyres med det komplette sortiment af John Deere AMS præcisionssystemer, som øger førerkomforten og snittekvaliteten.

Specifikationer for 8600 finsnitter 2019:

Motor

John Deere PSS