Pressemeddelelser   4. october 2016

Ny John Deere 5G serie specialtraktorer

John Deere’s seneste 5G serie specialtraktorer omfatter fire modeller med 3,4-liters Trin IIIB motorer med en nominel effekt på 75 til 105 hk (97/68/EU).

Denne nye serie er specialdesignet til at give et højt niveau af komfort, kraft, hydraulisk ydeevne og manøvredygtighed til kunder, som arbejder i frugtplantager eller vinmarker eller ved anden brug, der kræver smal sporvidde.

Traktorerne i 5GF, 5GN og 5GV serien giver kunderne et valg mellem en åben førerplatform eller et nyt kabineinteriør og betjeningslayout. Kabinen er udstyret med elektronisk gashåndtag og nyt bakhåndtag, nye konsoller på venstre og højre side, ny skærm, 10 procent mere plads og som ekstraudstyr et luftaffjedret sæde i luksusklassen. Derudover har traktorerne fået forbedret deres venderadius med op til 15 procent og den hydrauliske kapacitet er forøget til op til 126 l/min med tre hydraulikpumper.

5GL seriens modeller på 75, 90 og 100 hk med 4-hjulstræk er udstyret med en ny Low Profile kabine direkte fra fabrikken, har en bredde på bare 1,4 m og en ny 24F/12R PowrReverser transmission. 5GL traktorerne egner sig særligt til pergola-vinmarker og har også samme forøgede hydrauliske kapacitet som andre modeller i serien.