Pressemeddelelser   31. maj 2017

John Deere bygger på sine traditionelle styrker

Bruchsal, den 5. september 2016 – Trods den relativt kraftige økonomiske modvind i form af lave priser på råvarer, ugunstige valutakurser og politisk usikkerhed bevarer John Deere fortsat optimismen for virksomhedens fremgang inden for sine kerneområder.

"Med vores konstante bestræbelser på at levere avanceret teknologi og innovative og intelligente løsninger til kunderne er vi fortrøstningsfulde og sikre på, at vi henvender os til alle de vigtige markedssegmenter", siger Helmut Korthöber, marketingdirektør for John Deere Region 2 (Europa, SNG, Nordafrika, Nærorienten og Mellemøsten).

"Vi fortsætter med at udvide vores produktsortiment ved at relancere mindre traktorer og ballepressere, ved at opdatere vores professionelle serier af mejetærskere og sprøjter samt ved at føje et nyt 8R flagskib til vores serie af traktorer med mange hestekræfter. Og med vores nye StarFire 6000 DGPS satellitmodtagere fortsætter vi også med at forbedre maskinernes opkobling inden for John Deere FarmSight serien af præcisionsløsninger til landbrug."

Mange af disse innovative produkter er resultatet af John Deere’s engagement i forskning og udvikling, som afspejles i udgifter på mere end 1,4 milliarder USD eller 5,5 procent af nettoomsætningen for maskiner i 2015 (dvs. mere end 6 millioner USD pr. arbejdsdag).

Ifølge Korthöber gjorde John Deere klogt i at gennemføre konsolideringen af sit forhandlernetværk som en del af "Dealer of Tomorrow" strategien i de senere år, "en proces, som nogle af vores konkurrenter stadig mangler at gennemgå." Som resultat heraf har John Deere forhandlerne investeret mere end 300 millioner euro i personer, produktspecialisering og nye lokaliteter for mere effektivt at kunne imødekomme kundernes behov. Inden for de seneste 10 år har John Deere’s forhandlerpartnere mere end fordoblet den gennemsnitlige størrelse af deres virksomheder, alt imens de har bevaret nærheden til kunderne, tilføjer Korthöber.

Den nylige lancering af John Deere 6M serien af traktorer, relanceringen af 5R serien plus opdateringer af kompakttraktorer og produkter til kvægbrug afspejler John Deere’s dedikation til at kunne levere til bedrifter i alle størrelser. "Vi vil også fortsat have fokus på store planteavlsbedrifter og maskinstationer, hvilket skulle give tilfredsstillende udbytte både for vores kunder og vores forhandlere", siger Korthöber.

Opkobling, som bygger på åben arkitektur, samt integration af intelligente løsninger i professionelle landbrugsmaskiner er fortsat en afgørende del af John Deere’s FarmSight løsninger. Siden 2002 har John Deere registreret over 300.000 AutoTrac aktiveringer, som fås på 94 markeder over hele verden.

"Mellem 2009 og 2015 er antallet af AutoTrac aktiveringer steget med cirka 190 procent. Dette afspejler den hurtige vækst i efterspørgslen på værktøjer, der forbedrer udnyttelsen af maskinerne, optimerer logistikken og giver basis for mere velfunderede beslutninger", siger Korthöber.

"Sammen med vores fokus på innovation helliger John Deere sig fortsat sine kerneværdier i form af integritet, kvalitet og engagement. Når vi i 2017 tager hul på det 180. år i virksomhedens historie, kan vi med stolthed se tilbage på resultaterne af vores 60 års tilstedeværelse i Europa, herunder 5 årtiers stærkt engagement på det britiske og irske marked med egen salgsafdeling."