Pressemeddelelser   24 august 2020

John Deere annoncerer ændringer i ledelsen

Data transfer

Denny Docherty og Alejandro Sayago

John Deere har annonceret en ændring i den øverste ledelse med effekt for Europa, Afrika og Mellemøsten. Alejandro Sayago er udnævnt til Vice President, Ag & Turf Sales & Marketing, Region 2. Han vil efterfølge Denny Docherty der har valgt at gå på pension fra 31. oktober, 2020.

I hans nye position vil Alejandro Sayago fortsat administrere teamet med ansvar for udførelsen af Grow Time Strategy på tværs af regionen, og sikre en succesfuld implementering af Smart Industrial Operating Model. Han vil også fokusere på flytningen af centrale salgs- og markedsføringsorganisation til Walldorf, Tyskland. Herudover vil han lede vores fortsatte anstrengelser for at opbygge det stærkeste forhandlernet for Ag og Turf udstyr i regionen. Alejandro’s udnævnelse har virkning fra 1. oktober.

Han startede i selskabet i 1992 som ingeniør hos John Deere Industries i Mexico, hvor han senere havde funktioner omkring indkøbsstyring og drift. Han har efterfølgende besat positioner i marketing, salg og strategi i USA, Uruguay og Brasilien. I 2012 blev han udnævnt til direktør for Corporate Business Division, for Ag og Turf Division, hvor han ledede en forretning fokuseret på pleje af store strategiske konti. To år senere blev han direktør for Sales & Marketing, for driften i Latinamerika (Region 3). Siden februar 2019, har Alex været Director, Corporate Strategy & Business Development, en rolle hvor han har medvirket til udviklingen af smart industrial operating model.

"Alejandro har været en af mine betroede rådgivere der hjalp med udviklingen af vores Grow Time strategi der er fuldt afstemt efter Smart Industrial Model", sagde Denny Doherty. "Jeg har kendt Alex personligt og professionelt gennem 15 år og kan love, at regionen og John Deere forhandlere kan se frem til at samarbejde med en enestående leder og person."

Denny Doherty startede hos Deere i 1998 og har haft adskillige lederpositioner i salg, marketing og strategi. I januar 2019 blev han udnævnt til sin seneste funktion som leder af salg og marketing i Region 2. Han har ledet det team der er ansvarlig for udførelsen af Grow Time strategien, der har opnået markante resultater under hans ledelse og er godt på vej til at opfylde sin målsætning. Denny's karriere er markeret af hans omfattende salgs- og marketingerfaring, velkendte passion for kundeservice, grundige forståelse af betydningen af forhandlerkanalen, og kontinuerlige succes i jagten på resultater. Denny har valgt en pensionering af personlige familiemæssige årsager.