Pressemeddelelser   11 november 2020

Carnoustie Golf Links indgår samarbejde med John Deere og Rain Bird

Tre globale varemærker med samme værdisæt har indgået samarbejde med en vision om at udforme verdens bedste model for varetagelse af golfbaner.

Carnoustie, "Verdens golftest", er kendt for at have været først med det sidste på utroligt mange områder og anses for at være fødestedet for amerikansk og australsk golf. "The Carnoustie 300" – en blandet gruppe golfentusiaster bestående af klubejere, kugleproducenter, professionelle golfspillere, caddies og greenkeepere – tog golfen med sig til den nye verden først i 1900-tallet og banede vejen for, hvordan spillet gennem årene er vokset, har udviklet sig og er blevet moderniseret.

Carnoustie Golf Links har med tiden indtaget førerpladsen inden for innovation og bæredygtig drift og har nu indgået et samarbejde med Rain Bird og John Deere. Trioen satser hårdt på at fortsætte den hidtidige innovative linje ved at få vanding, turfpleje og greenkeeping i verdensklasse for golfverdenen til at gå op i en højere enhed.

Fælles for de tre virksomheder er en lang og imponerende historie, der bygger på innovation. De samler nu deres stærke sider i dette bemærkelsesværdige samarbejde, der vil udmønte sig i en større investering i vanding, greenpleje og udvikling af golfspillet på Carnoustie.

Med sin position som førende på globalt plan inden for kunstvanding kan Rain Bird læne sig op ad en flot golfbaggrund, der går helt tilbage til 1933. Siden da har firmaet udelukkende koncentreret sig om kunstvanding samt vandets håndtering og bevægelse. Når der skal sikres perfekte baner til afholdelser af ikoniske sportsbegivenheder rundt om i verden, satser golfbanernes driftsledere i vid udstrækning på firmaets teknologisk avancerede vandingsanlæg.

Rain Bird lægger stor vægt på at bruge vandet intelligent, hvilket kommer til udtryk i deres produkter, partnerskaber, ledelse og uddannelse. Forsknings- og udviklingsgrupper samarbejder med greenkeepere og teknikere om at udvikle innovative, fremadtænkende vand-, energi- og arbejdsbesparende tiltag. Firmaets mere end 450 patenter bekræfter dets store interesse i at levere løsninger, der sætter standarden for, hvor god banen er at spille på, og hvor godt spillerne kan præstere, samtidigt med at der satses på at bevare klodens mest værdifulde naturlige ressource.

Carnoustie Golf Link, der støttes af britiske Rain Birds golfforhandler Rigby Taylor, går på basis af en topografisk analyse og andre investeringsaktiviteter, der varetages af specialkonsulenter, i gang med en gennemgribende renovering af hver enkelt af deres baner, der dermed opgraderes med de mest avancerede vandingsløsninger. De vil få glæde af Rain Birds centrale styresystem Cirrus, der sammen med Integrated Control™ (IC) giver mulighed for avanceret tovejs kommunikation i realtid mellem styresystemet og andre komponenter. På denne måde sikres Links' driftsleder, Craig Boath, og hans medarbejdere den optimale løsning til kontrol over banen.

Med hjælp fra Rain Bird Golfs britiske team vil de finjustere det nye system, så det løbende overvåger forholdene for Links som helhed og tilfører hvert enkelt område lige præcist den mængde vand, der er brug for. Det centrale styresystem genererer en betydelig mængde data, som banens ledelse kan bruge til at træffe beslutninger og således sætte personalet i stand til at optimere turfen og gøre tingene endnu mere effektivt.

John Deere satser fuldt og helt på at fremstille og yde support til den selvstændige forhandler i form af avanceret, innovativt udstyr og præcisionsteknologi til verdens bedste golfbaner med hjælp fra de fleksible finansieringsløsninger, der tilbydes af John Deere Financial. Langt tilbage har firmaet været først på markedet med innovative løsninger, der sætter kunderne i stand til at optimere brugen af deres maskiner og alligevel reducere både omkostninger og miljøpåvirkningen.

Som den første producent introducerede John Deere hybridløsninger inden for elektriske klippecylindre og har nu branchens største udvalg af green- og fairwayhybridklippere, herunder den spritnye 2750E triplex-plænetraktor, som Carnoustie Golf Links har 12 af, alle leveret af deres lokale forhandler Double A. Maskinerne reducerer både støj og brændstofforbrug samt risikoen for læk fra hydraulikolien.

Derudover er klipperne i A-serien udstyret med et TechControl-system med adgangskode, der gør, at banen eller driftslederen kan indstille udstyret, så klipning, drejning og kørehastigheder altid er de samme, og banen bliver lige præcist som ønsket, uanset hvem der fører maskinerne.

John Deere er også en af verdens førende inden for automatisk styring med GPS og telematik til køretøjer og har stået for udviklingen af dette til landbrugsformål inden for de sidste 20 år. Fremover vil golf- og turfkunder også kunne benytte den avancerede teknologi i kraft af den nye GPS PrecisionSprayer – Carnoustie har tre af de første maskiner solgt i Europa, som anvender dataene mere nøjagtigt og registrerer sprøjtningen af miljømæssige hensyn – og udviklingen af selvkørende klippeudstyr.