Pressemeddelelser   01 december 2020
 John Deere udstyr på arbejde på golfbanen PGA Centenary Course under Solheim Cup 2019 på Gleneagles i Skotland.

LPGA’s seneste officielle partner som opbakning til en verdensomspændende landbrugsindsats

Yderligere assistance til Renee Powell Grant, der uddeles af LPGA Foundation

DAYTONA BEACH, Floria, USA, og BUCKINGHAMSHIRE, England, 1. december 2020Ladies Professional Golf Association (LPGA) præsenterede i dag et nyt officielt samarbejde om markedsføring over de næste tre år med John Deere, en af verdens førende producenter af landbrugs-, industri-, skov- og turf græsmaskiner. Med denne aftale bliver John Deere den officielle leverandør af udstyr til LPGA Touren og vil fremover hjælpe LPGA Foundation med at få endnu flere piger til at prøve kræfter med golf. Derudover kunne LET fortælle, at det efterhånden langvarige samarbejde med John Deere, der blev indledt tilbage i 2007, nu forlænges med endnu tre år.

"Vi er utroligt glade for at byde John Deere velkommen i LPGA-familien som vores officielle leverandør af udstyr til golfbaner", siger Kelly Hyne, salgschef for LPGA. "Vi glæder os til at bygge videre på John Deeres solide samarbejde med LET og Solheim Cup. Vi vil på den måde kunne få glæde af erfaringerne fra begge turneringer og den voksende interesse for at spille golf."

Emma Allerton, kommerciel direktør hos LET, tilføjer: "Vi er også meget glade for at få mulighed for at forlænge vores gode samarbejde med John Deere. Det giver os mulighed for at fortsætte med at samarbejde om at få opfyldt vores fælles mål og forbedre mulighederne for kvindegolf i hele golfverdenen."

John Deere står også som den officielle leverandør af udstyr til golfbaner under Solheim Cup i 2021 hos Inverness Club i Toledo, Ohio, USA. John Deere vil under begge turneringer arbejde tæt sammen med agronomer med henblik på at sikre exceptionelt gode betingelser for spillet på tværs af flere kontinenter.

"Vi er utroligt stolte over, at LPGA har valgt os som den officielle leverandør af udstyr til golfbaner", fortæller Manny Gan, direktør for Global Golf Sales & Marketing hos John Deere. "Takket være denne aftale med LPGA og den forlængede aftale med LET kommer John Deeres udstyr til at spille en nøglerolle, når det handler om at sikre en super spilleoplevelse på de bedste golfbaner rundt om i verden og under Solheim Cup 2021."

Og endelig understøtter John Deere Renee Powell Grant fonden, der blev oprettet af LPGA Foundation i 2020 som en mulighed for at yde støtte efter behov til blandt andet tiltag, som LPGA*USGA Girls Golf står for, og som har til hensigt også at få golf bredt ud i lokalområder med en overvejende sort befolkning. Tidligere i år blev fem golfbaner for piger i Toledo/Cleveland-området udvalgt som de første modtagere af tilskuddet. Deltagere fra de fem baner vil i 2021 deltage i The Solheim Cup Experience med John Deeres opbakning - en mulighed for at være en helt særlig del af de festligheder og konkurrencer, som ugen kommer til at byde på.

Solheim Cup 2021 afvikles den 4.-6. september hos Inverness Club i Toledo, Ohio, USA, med Pat Hurst som kaptajn for det amerikanske hold og Catriona Matthew som kaptajn for det europæiske hold. Begge kommer til at stå i spidsen for deres respektive hold af de bedste professionelle kvindelige golfspillere i USA og Europa.

Om LPGA
LPGA er den førende organisation for professionel kvindegolf i verden. Organisationen blev grundlagt i 1950 af 13 personer og kan fejre en varieret historie med masser af gode fortællinger. Organisationen tæller mere end 2.300 medlemmer fordelt på over 30 lande. Med en vision om at inspirere, styrke, uddanne og underholde ved at byde på det allerbedste inden for kvindegolf konkurrerer de professionelle spillere på LPGA Touren over hele verden. Symetra Tour, den officielle udviklings- og kvalifikationstour under LPGA, frembringer konstant en strøm af talentfulde spillere, der er klar til at indtage verden, og LPGA samarbejder desuden med LET og forbedrer således spillemulighederne for de kvindelige golfspillere i Europa.

LPGA viser sit store engagement i at udvikle spillet gennem LPGA Foundation. Siden 1991 har den velgørende forening arbejdet hårdt på at styrke og støtte piger og kvinder gennem tiltag med et udviklingsmæssigt og humanitært sigte inden for golfverdenen, herunder LPGA*USGA Girls Golf, LPGA Women’s Network og the LPGA Amateur Golf Association. Derudover har LPGA Professionals haft en direkte betydning på spillet i form af undervisning, coaching og ledelse.

Følg LPGA på dens egen kanal, Golf Channel, og online på www.LPGA.com. Deltag i snakken på www.facebook.com/lpga, www.twitter.com/lpga, www.instagram.com/lpga_tour og www.youtube.com/lpgavideo.

Om LET
Ladies European Golf Venture Limited, det firma, der afvikler LET (Ladies European Tour), er et joint venture mellem Ladies European Tour og Ladies Professional Golf Association. Samarbejdet blev indledt den 8. januar 2020 med henblik på at øge spillemuligheden for kvindelige golfspillere i Europa. Bestyrelsen har 12 medlemmer, herunder daglig leder af LPGA Mike Whan, direktøren for European Tour Keith Pelley, direktøren for R&A Martin Slumbers og formanden for LET Marta Figueras Dotti. LET ledes af CEO Alexandra Armas.

Sæsonen LET 2020 er den 42. i rækken af golfturneringer, siden den professionelle tour blev grundlagt i 1978, og markerer den første udgave af Race to Costa Del Sol. LET Access Series er LET's officielle udviklingstour og er sat i værk for at give spillere mulighed for at konkurrere og videreudvikle sig til selve LET-touren og såldes få opfyldt deres drømme inden for professionel golf.

Følg LET på www.ladieseuropeantour.com og deltag i snakken på https://twitter.com/LETgolf, www.facebook.com/LadiesEuropeanTour, Instagram @LETgolf, www.youtube.com/user/ladieseuropeantour og www.flickr.com/photos/ladieseuropeantour/.

Om John Deere

Deere & Company (www.JohnDeere.com) er en af verdens førende virksomheder af sin art. Virksomheden leverer højtudviklede produkter, teknologiske løsninger og serviceydelser til kunder, der arbejder med at revolutionere landbrugs- og anlægsvirksomhed – for dem der dyrker, høster, omdanner jorden, gør den rigere eller bygger på den for at imødekomme det drastisk øgede behov for fødevarer, brændstof, boliger og infrastruktur, der er i verden.

Om Solheim Cup
Solheim Cup kombinerer golfspillets traditioner og prestige med passion for eget land og verdensdel. Denne internationale holdspillerturnering, der finder sted hvert andet år, byder på de bedste amerikanske spillere fra Ladies Professional Golf Association (LPGA) Tour og de europæiske spillere fra Ladies European Tour (LET).

Solheim Cup er opkaldt efter Karsten og Louise Solheim, grundlæggerne af Karsten Manufacturing Corporation, som fremstiller PING-golfudstyr. I 1990 udviklede Solheim-familien sammen med LPGA og LET konceptet og blev titelsponsor for Solheim Cup. De 2021 globale partnere i Solheim Cup er PING, Rolex og Marathon Petroleum.

Arrangementet, der afholdes hvert andet år, er vokset til at være den mest prestigefyldte internationale, professionelle golfturnering for kvinder. Solheim Cup 2021 bliver afviklet hos Inverness Club i Toledo, Ohio, USA, den 4.-6. september. Team Europe opnåede i 2019 en spændende sejr på 14,5-13,5 på Gleneagles i Skotland, en nervepirrende sejr, der først kom i hus med det allersidste slag. Team USA var konstant foran Team Europe, 10-6, til Solheim Cup.

Flere oplysninger kan fås på www.solheimcup.com

Pressekontakter

Christina Lance, direktør, Tour Media, LPGA