Pressemeddelelser   2 september 2020

John Deere vil ikke være repræsenteret på messer i 2021

Sikkerhed frem for alt for ansatte, forhandlere og kunder

Mannheim, 2. september 2020 - For at fastholde sikkerheden for kunder og ansatte, har John Deere annonceret at man ikke vil være repræsenteret på nogen international landbrugs eller havebrugsmesse i Europa og CIS under selskabets regnskabsår 2021 (1. november 2020 til 31. oktober 2021), da det ville medføre en omfattende international rejseaktivitet. I stedet vil selskabet benytte en ny markedsføringskombination af traditionelle og digitale værktøjer til levering af information til kunderne.

Hændelserne i de seneste få måneder har markant ændret alles arbejdsmæssige og sociale liv. Beskyttelsen af personers sundhed og sikkerhed er mere kritisk end nogensinde før, mens det stadig er vigtigt at fastholde den tætte kontakt til kunderne for levering af en driftssikre ydelser i disse usikre tider.

"Landmænd har lavet et fantastisk stykke arbejde i nødfasen af COVID-19 og sikret fødevareforsyningen. Vi vil gerne udtrykke vores taknemmelighed for dette til alle vores kunder," sagde Denny Docherty, John Deere Vice President Sales & Marketing, Region 2. “Epidemien har ændret verden og vores branche gennemgår også en periode med store ændringer. Dette gælder også alle vores markedsføringsaktiviteter."

Behovet for nye veje til kommunikation med kunderne har derfor motiveret John Deere til at reducere sin deltagelse i messer for øjeblikket, og selskabet har besluttet ikke at udstille på nogen international landbrugs- eller havebrugsmesse i selskabets næste regnskabsår, der afsluttes den 31. oktober 2021.

John Deere's hovedfokus i 2021 vil være at ændre sin driftsmodel, at blive et "smart industrial company". Som tidligere annonceret, bevæger Deere sig mod at være en produktionssystemsbaseret organisation, for at kunne opbygge en mere kundeorienteret og strømlinet forretning. Det er en af de største organisatoriske omstruktureringer i selskabets 183 års historie, og kræver en ændring af markedsføringsmetoder og en udvidet fokus på Precision Ag teknologier.

"Vi forventer også en større ændring i udstillingslandskabet, på baggrund af COVID-19 og digitalisering, "Sagde Andreas Jess, John Deere Director Marketing, Region 2. "På mellemlangt sigt, vil vores selskab blive en ny køreplan der skal implementeres af internationale messeorganisationer, for at omstrukturere messecyklussen på tværs af Europa. Vi vil dog fortsat støtte vores John Deere forhandlere hvis de ønsker at deltage i deres lokale landbrugs- og havebrugsmesser, og altid baseret på en sikring af sundhed og sikkerhed for både kunder og forhandlere."