Pressemeddelelser   04 maj 2020

Ny M-serie frontlæssere let og alsidig

Ny M-serie frontlæssere

John Deere har lanceret en helt ny M-serie frontlæssere til traktorer på op til 155 hk.

Efter den succesrige R-serie, der blev annonceret i 2015, omfatter John Deeres udvidede sortiment nu yderligere fire modeller, som dækker en række anvendelser, fra standardmæssige frontlæsseropgaver til handlinger, der kræver førsteklasses ydeevne og komfort. M-serien er specifikt designet til kunder, der har brug for en alsidig, lettere frontlæsser til en attraktiv pris.

Til arbejdsområder med mindre plads, der ofte ses på gårde med blandet landbrug eller gårde med dyrehold, giver den smalle arm godt udsyn fremad over skovl og monteringspunkter samt rundt om traktoren. Alle modeller har et stærkt mekanisk selv-nivellerende (MSL) system, som giver ekstra brydestyrke til at fylde skovlen helt. Da der kræves 20 procent mindre ballast bagtil og 20 procent mindre vægt end R-seriens modeller, er M-seriens frontlæssere hurtige og manøvredygtige at arbejde med. 603M-modellen er for eksempel i stand til at løfte en skovl på fire sekunder.

Alle frontlæssere i M-serien har en tredje hydraulisk funktion som standard og kan udstyres med affjedring som ekstraudstyr, samtidig med at de hydrauliske komponenter føres indeni for at beskytte dem mod potentielle sammenstød. Frontlæsserne kan anvende samme monteringsramme som den etablerede R-serie, på den måde undgår man behovet for, at ejere af en maskinpark skal tilpasse deres eksisterende traktorer. Modeller i M-serien er også fuldt kompatible med John Deeres front lifte, så der er mulighed for udslag på forakslen og maksimale styringsvinkler, mens der også efterlades plads til adgang til traktorens primære serviceringspunkter.

Kan fås fra maj 2020. De nye John Deere M-serie frontlæssere passer til 5M-, 5R-, 6M- og 6R serie op til 6155M/R.

M-serie frontlæssere – nøglespecifikationer

Frontlæssermodeller