Pressemeddelelser   20 marts 2020

John Deere Operations Center opretter en ny virksomhed hver uge

Operations Center

John Deere Operations Center

I dag skal landmænd og maskinstationer håndtere store mængder data. Med John Deeres skybaserede Operations Center (Kontrolcenter) kan der udveksles ikke bare dokumentation og data fra John Deere maskiner, men også data fra eksterne kilder, som markplaner og vejrstationer, eller fra konkurrerende udstyr. Ekstra funktioner føjes nemt til Operations Center, lidt som at bruge en app-store.

Landmænd vil helst bruge så få softwareløsninger og webportaler som muligt til at administrere dataene for deres bedrifter og maskiner - de vil have overblik over alle deres informationer og direkte adgang til filerne. Som den skybaserede platform John Deeres Operations Center er, er det den ideelle løsning til formålet. Med MyOperations appen kan brugerne se, administrere og analysere deres aktiviteter uanset, hvor de befinder sig. Derudover er både kontrolcentret og MyOperations appen helt gratis.

Det skal også tilføjes, at antallet af programmer og apps, der kan bruges, hele tiden stiger. Med den sidste tilføjelse i form af DataConnect kan for eksempel også maskindata fra andre producenter overføres i skyen. Der er også adgang til et stigende antal agronomiske data, eftersom flere og flere leverandører af software, markoversigter, vejrstationer mv. bliver koblet op til John Deeres Operations Center.

Lige for øjeblikket er 168 eksterne samarbejdspartnere og deres løsninger koblet på, og inden for de sidste 12 måneder er der i gennemsnit kommet endnu en virksomhed til hver eneste uge. Det giver kunderne adgang til det største digitale økonomiske system inden for landbruget. Alle de løsninger og lande, som disse virksomheder repræsenterer, kan findes i Operations Center under overskriften "More Tools (Flere værktøjer), som den enkelte bruger nemt kan tilgå fra sin konto.

For at fortsætte de gode takter havde John Deere for nyligt arrangeret sin anden udviklerkonference i Europa. Denne gang deltog 121 virksomheder fra landbruget, hvilket var 83 flere end det foregående år. John Deeres forhandlere og distributører deltog også for at udvide deres kendskab til de digitale løsninger og kundeserviceprocesser, som de deltagende virksomheder kan tilbyde.

Efterhånden som Operations Center netværk fortsætter med at udvide sig, vokser det åbne økosystem, som landmænd og maskinstationer kan anvende på tværs af forskellige producenter. Det er op til kunderne selv at beslutte, om og med hvilke af de tilsluttede virksomheder de gerne vil dele deres oplysninger fra Operations Center. Ejerskab over dataene og administration af adgangsrettigheder styres af kunden og forudsætter udtrykkelig godkendelse fra den enkelte.