Pressemeddelelser   20 marts 2020

Få den nyeste styringsteknologi for mindre

Starfire 2020

John Deeres indbytningsordning: StarFire iTC antenner til SF6000

Landmænd og maskinstationer får nu mulighed for at opgradere deres gamle John Deere antenne til den sidste nye styringsteknologi til en særpris, fra den 1. marts til 30. april 2020)

Med lanceringen af StarFire iTC modtageren i 2004 indtog John Deere førerpositionen i branchen inden for automatisk styring af maskiner med den velkendte gule kuppel på førerhuset, der understøtter en række præcise globale satellitbaserede positioneringssystemer (GNSS). Fra og med januar 2021 vil dette udstyr dog ikke længere kunne modtage SF1 og SF2 korrektionsignaler.

Derefter vil det automatiske styresystem, AutoTrac, kun fungere med det mere nøjagtige RTK-signal, men løsninger som sektionsstyring, dokumentation og parallel tracking fortsat vil kunne bruges med de ældre skærme 2630 eller 1800 GreenStar.

For at kunne få glæde af den mere avancerede satellitantenne teknologi, der nu er på markedet, vil ejerne kunne bytte deres nuværende iTC-modtagere til den sidste nye fjerde generation StarFire 6000 model hos deres lokale forhandler. Tilbuddet gælder ikke bare antennen, men også det mere nøjagtige SF3-korrektionsignal (med en præcision helt ned til 3 cm) samt en avanceret Gen4 4240 eller 4640 GreenStar skærm, alt til særpris.

De fleste kunder bruger en satellitantenne til deres AutoTrac styresystem, men teknologien er kommet endnu længere hen over de sidste 20 år, og der er tilført endnu flere funktioner som f.eks. sektionssstyring til sprøjter og gødningsspredere. Ligesom smartphones har brug for stadig kraftigere hardware for at kunne fungere effektivt, repræsenterer de sidste nye modtagere fra John Deere også et tilsvarende teknologisk boost.

Når kunderne har opgraderet, vil de få glæde af hurtigere hentning af signaler og skærmenes ISOBUS-kompatibilitet samt trådløse softwareopdateringer og lås med PIN-kode for at forebygge tyveri.

Yderligere detaljer kan fås på www.deere.dk eller hos den lokale forhandler.

Starfire 2020