Deere & Company blandt Top 50 over mest respekterede virksomheder

For femte år i træk har Deere & Company opnået en placering på FORTUNE magazines Top 50 mest respekterede virksomheder.

Deere har fået en placering som nr. 40 på listen over mest respekterede virksomheder efter vurdering af over 1.400 internationale virksomheder og en undersøgelse blandt erhvervsledere verden over. FORTUNE omfatter de 1.000 største virksomheder både i og udenfor USA, som findes i FORTUNES global 500 database med virksomheder med en årlig omsætning over $ 10 milliarder. Øverst på listen i år er Apple, Google og Amazon.com.

"At være med blandt verdens mest respekterede virksomheder er et resultat af den indsats, som Deere & Companys ansatte yder verden over," siger Samuel R. Allen, der er Deeres bestyrelsesformand og CEO. "Gennem dygtig udførelse af vores vækststrategi og driftsplaner fortsætter vores medarbejdere med at være gode til at betjene vores kunder, hvis arbejde er knyttet til jorden."

Den grundliggende sortering af de 1.400 virksomheder opstår på baggrund af en vurdering af innovation, personaleledelse, produktkvalitet, værdi som langsigtet investering, økonomi, evne til at fastholde medarbejdere, social ansvarlighed, udnyttelse af aktiver og global konkurrencedygtighed.

Dette kvantitative arbejde munder ud i 57 lister for forskellige brancher. I 2013 blev Deere nr. 2 i kategorien industri- og landbrugsmaskiner. Efter det kvantitative arbejde er gennemført, bliver flere tusinde erhvervsledere udspurgt for at finde frem til de 50 mest respekterede.

Deere & Company er verdens førende producent af landbrugsmaskiner samt førende leverandør af maskiner til byggeri, skovbrug og pleje af græsarealer. Virksomheden har ca. 67.000 ansatte verden over og havde i regnskabsåret 2012 et nettosalg og indtjening på $ 36.157 milliarder.

John Deere GmbH & Co. KG
Region 2 Sales & Marketing Center