Fabrikken i Zweibrücken leverer sin første S serie mejetærsker

John Deere Werke Zweibrücken (JDWZ), der er John Deeres europæiske hovedfabrik for produktion af mejetærskere og finsnittere, har officielt leveret sin første S serie mejetærsker, en S670, til en tysk kunde.

Direktørerne James M Field og Mark von Pentz samt JDWZ direktør Ralf Gaa og Tysklands direktør Helmut Korthöber gav i fællesskab en guldnøgle til Thomas Poenisch, der er landmand fra det østlige Tyskland.

"På grund af den stigende efterspørgsel efter kraftige mejetærskere i Nordamerika, Europa og CIS (tidligere Sovjetunionen) har vi besluttet at udvide produktionen i Zweibrücken til også at omfatte produktion af S serien," sagde James M Field, som er direktør med globalt ansvar for høstmaskiner. "Takket være den høje produktkvalitet og ydeevne har denne fabrik gjort sig fortjent til at vokse. S serie mejetærskerproduktion udgør et vigtigt trin i udbygningen af vores globale produktion."

"Beslutningen om at producere S serie mejetærskere her i Zweibrücken er en del af et otte-års, 200 millioner € investeringsprogram, som går ud på at udvide produktprogrammet og kapaciteten på vores fabrik i Zweibrücken," siger Ralf Gaa. "Det vil øge produktionen betydeligt og forbedre udnyttelsen af vores produktionskapacitet."

S serien, der supplerer W og T seriens rystermejetærskere, der for øjeblikket produceres i Zweibrücken, er udstyret med en stor rotor, som er udviklet med henblik på store planteavlsbedrifter og maskinstationer.

I 2013 kan Zweibrücken fejre 150 år som producent af landbrugsmaskiner. Fabrikken blev oprindelig grundlagt i 1863 af iværksætteren Christian Wery med henblik på produktion af landbrugsværktøj og -maskiner. I 1916 blev virksomheden overtaget af Heinrich Lanz i Mannheim (Tyskland) og blev  i 1960'erne, efter John Deeres overtagelse af Lanz i 1956, John Deeres primære, europæiske fabrik til fremstilling af høstmaskiner.

John Deere GmbH & Co. KG
Region 2 Sales & Marketing Center