Muirfield gør klar til endnu et golfmesterskab

Muirfield beskrives ofte som en af de smukkeste Open Championship golfbaner, og alle i The Honourable Company of Edinburgh Golfers glæder sig til afholdelsen af det 16. Open Championship på Muirfield i juli 2013.

Muirfields course manager Colin Irvine bestræber sig på at opnå den perfekte balance mellem fortid, nutid og fremtid. "Vi er meget bevidste om banens historie, men vi forsøger hele tiden at forbedre dens kvaliteter og de vidunderlige naturforhold," fortæller han. "Der er ingen helt særlige huller på Muirfield - hele banen er særlig."

Det er desuden vigtigt at holde sig teknologisk opdateret, så vi kan udnytte de hjælpemidler, der gør, at vi kan tage os så godt ud som muligt. Vi er derfor altid på udkig efter de bedste maskiner, der kan løse opgaverne for os."

Colin har haft ansvaret for Muirfield i 18 år og driver golfbanen på sin helt egen måde. I årenes løb har han fået tillid til, at John Deeres maskiner opfylder hans behov, specielt firmaets fairwayklippere, som leveres og serviceres af den lokale forhandler Thomas Sherriff & Company i Haddington, East Lothian.

Colin Irvine fortæller, at han er meget begejstret for John Deeres hybrid elektriske klippere og bruger 7500E til at holde Muirfields fairways i tip-top stand hele året rundt. "Ved at fjerne hydraulikken fra klipperne reduceres lydniveauet og gør det langt behageligere for føreren og alle andre," siger han. "At undgå faren for oliespild er desuden en stor lettelse for course manageren, specielt når vi står foran store turneringer."

På Muirfield bruger man desuden John Deere 2500E hybrid elektrisk tre-ledet greenklipper, 8000E trehjulet ultralet fem-ledet fairwayklipper til større tees og områder omkring greens, 2653 triplex til gangstier, den dieseldrevne 2030 ProGator og elektriske TE Gator transportere til transportopgaver og 1565 frontmonterede rotorklippere til gangstier og rough.

Forberedelserne til dette års mesterskab begyndte for alvor i oktober sidste år, hvor vi indledte arbejdet med at sprede sand på fairways og bunkere, men Colins understreger, at han begyndte planlægningen endnu tidligere, nemlig den dag arrangementet blev annonceret.

Han opfordrer sine 11 medarbejdere på vedligeholdelsesteamet til altid at se tingene fra golfspillernes synspunkt. De spiller alle golf på banen, så man kan godt forstå, hvorfor Muirfield har ry for at være en bane med fokus på golfspillerne.

Sammen med flåden af John Deere klippere, der følger banens udfordrende konturer præcist, har man vandingssystemer, der hjælper græsset med at gro jævnt hen over de ujævnheder, der er karakteristiske for denne berømte, gamle bane.

Der findes vandingssystemer til alle de arealer, der spilles på, og de har en vigtig rolle ved banens vedligeholdelse. De har bl.a. til opgave at sikre optimal udnyttelse af regn og vanding. Colin bruger en John Deere HD200 ProGator med sprøjte til at sikre, at vandet spredes jævnt og giver maksimal effekt.

Muirfields greens, tees og områderne omkring dem klippes med hånd hver dag ved hjælp af 18 John Deere 180C og 180SL 18" eller 220C 22" greenklippere. De fleste teesteder til mesterskabet er ret små, så klipning med maskiner med tre led vil være vanskelig, men selv de større klippes med hånden. 2500E hybridklipper bruges også på greens i weekender, men op til turneringer er det nødvendigt at klippe dem med hånd, så de kommer ned på de nødvendige 4 mm.

Ud over banens egen flåde af John Deere maskiner vil der i denne periode blive stillet ekstra maskiner til rådighed af John Deere og forhandleren Thomas Sherriff, der er officielle leverandører af udstyr til vedligeholdelse af banen under The 2013 Open Championship.

John Deere GmbH & Co. KG
Region 2 Sales & Marketing Center