SIMA - Det første store arrangement for John Deere i 2013

SIMA Show (24.-28. februar 2013) i Paris er den første, store mulighed i 2013 for at præsentere nye produkter fra John Deere. Den 3.200m2 store stand i Hal 5B vil på mange måder "vise vejen".

Ud over prisvindende løsninger som John Deeres multibrændstoftraktor (SIMA guldmedalje) og Remote Display Access (SIMA sølvmedalje) vil virksomheden sætte fokus på John Deere FarmSight strategi, der er en serie af løsninger, der er beregnet til at forbedre optimering af maskiner og logistik til hjælp for beslutningstageren på gården.

John Deere lancerer desuden en ny model i R900i serien af trailersprøjter. R952i-sprøjten har en tankkapacitet på 5.200 l og er fyldt med intelligente løsninger til hjælp for landmænd og maskinstationer i hele processen fra påfyldning til sprøjtning.

Desuden vil de besøgende på SIMA blive præsenteret for en række nye John Deere produkter. 6030 serien traktorer fra Mannheim erstattes af John Deeres nye 6M serie traktorer med 115-170 hk iT4/Stage IIIB motorer og beregnet til mellemstore landbrug.

Den nye John Deere DirectDrive transmission vises også for første gang i praksis på SIMA. Den kombinerer bekvemmelighed for føreren i form af trinløs transmission med en mekanisk transmissions effektivitet.

John Deeres nye 7080 serie selvkørende finsnittere med 380-812 hk. Denne udvidede serie bestående af syv modeller indeholder en ekstra 440 hk maskine og har indbygget den nye KernelStar-teknologi til snitning af majs, der er et state-of-the-art koncept baseret på et patenteret design med skiver med skrå kant.

Herved muliggøres en grundigere bearbejdning af majskernerne i forhold til de traditionelle cylindriske ruller eller andre skiveudformninger på markedet.

John Deeres største mejetærsker, S690, vil også blive vist med bælter, der giver en betydelig reduktion af jordpakning under vanskelige høst- eller jordbundsforhold.

Endelig findes der en ny ting på John Deeres stand på SIMA i form af en række løsninger fra John Deeres vandingsdivision. Løsningerne er beregnet til at levere vand og næringsstoffer direkte til planternes rodsystem.

John Deere GmbH & Co. KG
Region 2 Sales & Marketing Center