John Deere 6M og 6R serie traktorer bliver kompakte

Berlin, august 2013 - John Deere introducerer 3 nye og mere kompakte modeller til både 6M og 6R traktorserierne. De nye 6MC og 6RC traktorer, der bygges i Mannheim, er specielt udviklet til mellemstore planteavlsbedrifter, kvægavlere og blandede bedrifter, men egner sig lige så godt til kommuner og andre professionelle kunder indenfor vedligeholdelse og have/park.

Ny 6MC serie traktorer

De nye 6090MC, 6100MC og 6110MC modeller er udstyret med bløde og meget effektive PowrQuad Plus transmissioner og 4,5-liter 4-cylindrede PowerTech PWX motorer, der overholder Trin III B emissionskravene. Disse brændstofbesparende motorer, der kører på ren diesel og overholder de nyeste emissionsstandarder, er udstyret med udstødningsgasrecirkulation (EGR), en Wastegate turbolader og et udstødningsfilter.  Den sidstnævnte komponent indeholder en dieseloxyderingskatalysator (DOC) og et dieselpartikelfilter (DPF).

6MC traktorerne har 2,4 m akselafstand af hensyn til stabilitet og alsidighed, mens en lavprofil kabine (ekstraudstyr) giver nem adgang i små bygninger. Traktorens holdbare helramme er specielt udformet til frontlæssere som John Deere H310 eller H340. Disse findes uden parallelføring, med mekanisk parallelføring og med hydraulisk parallelføring med en bred vifte af frontlæsserredskaber.

Med op til fire, mekaniske olieudtag giver det lukkede, centrale tryk- og flow-kompenserede hydrauliksystem hurtige reaktionstider og en løftekapacitet på op til 5600 kg. Det findes med pumpekapacitet på 65 eller 80 l/min.

Disse traktorer er desuden udstyret med en brændstoføkonomsk 540/540E/1000 o/m PTO samt en komfortabel kabine med 320 grader udsyn og lavt støjniveau.

Ny 6RC serie traktorer

John Deere’s 6090RC, 6100RC og 6110RC traktorer udgør topmodellerne i denne nye linje af mere kompakte traktorer. De leveres med John Deere PowerTech PWX 4,5-liter Trin III B rene dieselmotorer, en stor brændstoftank til 205 liter og er udstyret med Intelligent Power Management (IPM).

Førerens komfort forbedres af traktorens 2,4 m akselafstand og treleds affjedring (TLS) af forakslen, mens dækstørrelser op til 600/65 R38 hjælper med at overføre de kræfter, der er til rådighed, til jorden. John Deere’s iTEC Basic, GreenStar og ISOBUS tilbehør til præcisionslandbrug øger komforten og giver en større grad af kontrol over redskaberne. De 3 powershift transmissioner, PowrQuad Plus, AutoQuad Plus og AutoQuad Plus EcoShift, giver bløde gearskift under kørslen og suppleres med en standard koblingsknap. Takket være den nye EcoShift-indstilling reduceres motorens omdrejningstal automatisk ved høj hastighed. Disse pålidelige og effektive transmissioner hjælper til yderligere sænkning af brændstofforbruget.

Blandt de øvrige funktioner er et hydraulisk system med tryk og gennemstrømningskompensation på op til 114 l/min, hvor 37 liters oliekapacitet er til betjening af redskaber. Dertil kan den leveres med en front-PTO fra fabrikken (ekstraudstyr) og en frontlift, der kan løfte 3000 kg.

John Deere’s nye 6RC og 6MC serie traktorer kan leveres fra november 2013.

6MC og 6RC serier traktorer - De vigtigste tekniske data

Traktor-