Første professionelle diesel parkklipper med udkast/opsamling bag

Berlin, august 2013 - John Deere har et veletableret omdømme som leverandør af professionelt udstyr til vedligeholdelse af græsplæner. På grundlag af feedback fra kunderne har virksomheden nu lanceret den helt nye X950R parkklipper til effektiv klipning og opsamling.

En 23,3 hk dieselmotor i kombination med det effektive, hydrostatiske drev og de kraftige, hydrauliske hjulmotorer giver en komfortabel kørsel. Dertil kommer et hydraulisk differentialspærre, der give den ekstra trækkraft til brug i vanskeligt terræn. Akseldrevet og den solide gearkasse giver desuden den nødvendige kraft til at køre med parkklipperen under vanskelige forhold.

Basismodellen af X950R vil findes i fire forskellige konfigurationer til forskellige kundebehov med valg mellem 122 eller 137cm klippeskjolde og en lav eller en høj opsamlingsbeholder.

En række funktioner er udviklet med henblik på høje præstationer indenfor klipning og opsamling. De høje stålskjolde med høj kapacitet tillader en konstant gennemstrømning af græs og klarer både lavt og meget højt græs. Føreren behøver ikke at tømme beholderen så tit takket være den høje kapacitet på 550 l (lav tømning) eller 670 l (høj tømning).

Et enkelt,  hydraulisk håndtag gør betjeningen af beholderen og klippeskjoldet ekstremt enkelt samt styrer de redskaber, der er monteret foran. Der anvendes en selvstændig, hydraulisk pumpe til hurtigt at løfte og tømme beholderen ved lave motoromdrejninger, og beholderen kan åbnes i enhver position, hvilket også sparer tid, når det opsamlede materiale skal kastes ud.

Blandt de øvrige funktioner, der er udviklet for at give større komfort for føreren, er indstilleligt rat for nemmere adgang og en mere afslappet armstilling under kørslen, sæde med høj ryg og optimal affjedring (ekstraudstyr) samt et sæt armlæn (ekstraudstyr).

X950R kan også tilpasses kundernes behov i forbindelse med div. forhold takket være en deflector skærm.

X950R parktraktor vil være ude hos John Deeres forhandlere fra marts 2014.

Tekniske data - X950R parkklipper

25–112 mm, 13 positioner

Græsopsamler

Lav tømning 570 liter,