John Deere præsenterer ny robust 4-personers Gator XUV 855D S4

Berlin, august 2013 - John Deeres nye robuste XUV crossover transporter-serie indeholder bl.a.  den fire-sæders XUV 855D S4-gator.

Ny fire-sædes gator kombinerer terrængående egenskaber med komfort

Friluftsentusiaster, som tilbringer fritiden eller arbejder sammen, kan nu transportere venner, familie og udstyr med den nye robuste XUV 855D S4-gator. Dette nyeste medlem af gator-familien yder den holdbarhed og alsidighed, som ejere forventer, når de kører rundt på ejendommen eller hen til et hvilket som helst sted, som ligger væk fra vejen.

XUV 855D S4 er udstyret med den dokumenterede 16,1 kW (21,9 hk) væskekølede tre-cylinders dieselmotor, som også sidder i den aktuelle 855D-model. Denne gator har  en tophastighed på 51 km/t, hvis den er udstyret med typegodkendelseskit er tophastigheden begrænset til 40 km/t. XUV 855D S4 er som standard udstyret med  servostyring.

For at give plads til ekstra passagerer eller skabe yderligere lastrum har XUV 855D S4 et konvertibelt bagsæde, som kan klappes sammen til en flad overflade, med henblik på ekstra opbevaringsplads. Den er også udstyret med et rummeligt opbevaringsrum under sædet. Den holdbare komposit og metalhybrid transportkasse fortsætter gatorens tradition med fremragende fragtkapacitet på fire-sæders modellerne.

"Indførelsen af XUV 855D S4 Gatoren er et udtryk for crossover transporterens stigende popularitet," siger Jan Schønberg, TM Have & Park. "Kunderne ville have en robust XUV til flere passagerer, som var komfortabel og fleksibel. Denne nye gator tilbyder en god balance mellem ydelse og arbejdskapacitet til alle former for terrængående udfordringer."

Den nye John Deere XUV 855D S4-gator fås fra efteråret 2013 og leveres i olivengrøn og sort sammen med en række fabriks- og forhandlermonteret tilbehør.

Tekniske specifikationer - Gator XUV 855D S4

Gator XUV 855D S4

Motor

16,1 kW (21,9 hk) ved 3400 o/min (ECE-R24)