Nye bugserede skivehøstere fra John Deere

Berlin, august 2013 - John Deeres nye 600 serie skivehøstere med sidetræk og 800 serie skivehøstere med centertræk dækker vore forskellige kunders behov; både landbrug med små eller mellemstore besætninger og store landbrug og maskinstationer.

Eftersom små landbrug med mindre besætninger ofte høster mindre end 100 ha om året, har de især interesse i lave driftsomkostninger. Mellemstore landbrug, der høster mellem 100 og 400 ha per sæson, og store landbrug og maskinstationer, der høster mere end 400 ha om året, lægger hovedvægten på driftstid og ydelse.

John Deeres nye 630/635 og 830/835 skivehøstere er derfor konstrueret til at opfylde alle disse behov. De fås med en arbejdsbredde på mellem 3 og 3,5 m og med mulighed for at vælge mellem slagler eller valser til afgrødebehandling. Den forstærkede ramme, de store dæk og den nykonstruerede transmission er bygget til at sikre pålidelig og høj ydelse på langt sigt.

En eksklusiv funktion, der kendetegner skivehøsterne i 600- og 800  serien, er den modulære skærebjælke, som er konstrueret til at klare belastningforholdene som en selvkørende maskine, og gør det muligt at høste ved høj hastighed. Afgrødebehandlingens afbalancerede design og den store frihøjde øger ydelsen i marken. Det nydesignede, flydende ophængssystem sørger for, at maskinen følger jordens konturer præcist.

Skivehøsterne i 600- og 800 serien er nu udstyret med tungere slagler, hvilket øger høstkapaciteten mærkbart og forbedrer flowet under vekslende høstbetingelser. Nyt parallelogramdesign sørger for den optimale afstand mellem konditioneringsvalsens slagler og skærmen opretholdes, endda i tunge og våde afgrøder og ved høje arbejdshastigheder. Som alternativ fås justerbare gummivalser.

Til seriernes yderligere funktioner hører desuden en nyudviklet svingtræk med henblik på nemmere til- og frakobling, og en forbedret skivebeskyttelse, der reducerer skader forårsaget af  fremmedlegemer.

Skivehøstere i 600 og 800 serien - Nøglespecifikationer

Type