Ny John Deere zero-turn plæneklipper til mindre haver

Berlin, august 2013 - Private haveejere kan nu klippe deres græsplæner hurtigere og nemmere med John Deeres nyeste zero-turn plæneklipper, Z235. Denne nye model er nydesignet for at give en kompakt og brugervenlig maskine specielt til brug i mindre og mere kompliceret udformede haver.

Z235 har en fremkørselshastighed på op til 10,8 km/t takket være en robust bæltedreven transmission. Plæneklipperens 360 graders venderadius gør den yderst manøvredygtig og reducerer det antal gange, der skal køres frem og tilbage for at klippe haven. Z235 leveres med et 107 cm klippeskjold med John Deeres patenterede EDGE klippesystem, der løfter og spreder det afklippede græs mere jævnt.

Ud over den hurtige funktion er både brugervenligheden og førerens bekvemmelighed vigtig, når man sidder på en plæneklipper. Z235s mere kompakte opbygning sikrer, at klipningen nu foregår mere bekvemt i mindre haver og andre forhindringer.

Plæneklippernes nye og lavere tyngdepunkt gør styringen mere glat og forbedrer trækkraften. Føreren kan også på sekunder justere maskinens klippehøjde mellem 25 og 102 mm uden at behøve at rejse sig fra sædet. Førerens platform kan nemt løftes for at give brugeren hurtig adgang til klippeskjoldets drivrem med henblik på rengøring og fjernelse af afklippet græs, der kan have hobet sig op, og hurtigere vedligeholdelse af maskinen. Som ekstraudstyr findes en opsamlingsbeholder til montering bagpå.

Z235 erstatter Z225 og supplerer to andre John Deere zero-turn plæneklippere i EZ serien. Z425 er til private brugere, mens Z645 er til halvprofessionelle brugere. Den nye Z235-serie af zero-turn plæneklipper vil være til rådighed hos John Deere-forhandlerne i foråret 2014.

Tekniske data - EZtrak serien zero-turn plæneklippere

Hydrostatisk fremad 14,5 km/t, bak 5,6 km/t

Drivsystem

To håndtag til styring af hastighed og retning 2-hjulstræk