PRESSEMEDDELELSE   Februar 03, 2023

Større fokus på lokale kundearrangementer og produktpræsentationer

John Deere deltager ikke på SIMA-messen i november 2024

Vi vil hermed informere vores forhandlere og kunder om, at John Deere ikke deltager på den næste SIMA-udstilling i november 2024 i Paris.  En af hovedårsagerne er, vi vil fokusere mere på forhandler- og kundearrangementer i de enkelte lande i 2024.

"Corona har forandret hele den måde, vi arbejder med arrangementer på, og kunderne vil i dag også gerne interagere med os på anden vis", siger Andreas Jess, John Deere Marketing Director for Region 2. "Messer for landbrug og plænepleje er én måde at komme i kontakt med landmænd og maskinstationer på, men vi arbejder i dag også med alternative kommunikationskanaler, som kombinerer digitale aktiviteter med dem, hvor vi mødes ansigt til ansigt. Det gør, at vi bedre kan demonstrere vores innovative teknologier og løsninger, der er baseret på produktionssystemer. Og samtidigt nå ud til flere."  Og han tilføjer: "Kunderne har en voksende interesse i, hvordan præcisionslandbrug kan understøtte dem i deres arbejde gennem hele produktionscyklussen, og det kræver en anden tilgang til at dele ideer og præsentere løsninger."

Det øgede fokus på kundearrangementer i de enkelte lande er i tråd med John Deeres omstilling til en mere strømlinet forretning med kunden som omdrejningspunkt.  Det handler desuden også om at udnytte ressourcerne bedst muligt på mellem og langt sigt. Tilmann Köller, ansvarlig for John Deere Public Relations og Shows & Events i Region 2 tilføjer: "Vi er i øjeblikket ved at planlægge vores europæiske forhandler- og kundearrangementer for 2024, og det skal synkroniseres med vores Nordamerikanske markeder.  Vi kan fortælle mere i marts 2024, og vi glæder os meget til at fortælle om det."

John Deere mener stadig, at messer også fremover vil spille en vigtig rolle, men opfordrer de internationale messearrangører til at revidere tidsplanerne, så der også bliver plads til andre salgsfremmende aktiviteter.