PRESSEMEDDELELSE   februar 28, 2024

John Deere introducerer den nye S7-mejetærsker

s7-900-combine-harvesting-wheat

Walldorf, 28. februar 2024 - John Deere har i dag lanceret deres nye S7-mejetærsker ved Commodity Classic i Houston, Texas, USA - en maskine designet til at levere øget effektivitet med de nyeste John Deere motorer og højere produktivitet gennem avanceret høstautomation. S7 har nyt førerhus, design og navn samt integrerede avancerede funktioner til præcisionslandbrug og tilbyder et bredt udvalg af den førende teknologi, der allerede er afprøvet i John Deere X9-mejetærskere.

Ydeevnen under høstarbejdet

Den nye S7-mejetærsker er udstyret med den nyeste generation JDX-motorer. S7 700 er udstyret med en 9 liters JD9X-motor, mens S7 800, S7 850 og S7 900 er udstyret med en 13,6 liters JD14X. De testede John Deere motorer leverer solide resultater under alle slags høstforhold.   En JD14X-motor med HarvestMotionTM opnår maksimal effekt ved at reducere motoromdrejningerne til kun 2000 o/min. Derudover anvender den nye S7 halm- og avnebehandlingsystemet fra X9 til at forbedre den samlede effektivitet yderligere. Tømmesneglen i S7 har en justerbar udkastertud, som kan styres fra førehuset for nemmere og mere præcis påfyldning af vognen.

Avanceret høstautomation

S7-mejetærskerne tilbyder avanceret høstautomation gennem forskellige teknologiløsninger, der inkluderer automatiseringsløsninger som Harvest Settings Automation, hvor der foretages automatisk justering af fem interne mejetærskerindstillinger under høsten baseret på kornspild, fremmedlegemer og grænser for knækkede korn. En nyhed med S7 er også automation inden for forudsigende fremkørselshastighed.  Dette forudsigende system registrerer afgrøden gennem adskillige forskellige kilder, herunder satellitkortlægning af biomasse og feedback fra live automationskameraer. S7 bruger feedback fra dette live kamera til at registrere afgrødens højde og/eller liggende afgrøder for yderligere at justere fremkørselshastighed i realtid.

Nyt førerhus og integrerede muligheder for præcisionslandbrug

Det nye førerhus – det samme som i flagskibet X9 – har G5Plus CommandCenter™, der giver mulighed for at bruge intelligente landbrugsfunktioner som AutoTracTM, AutoTracTM Turn Automation, dokumentation og DataSync. Derudover giver en ny hjørnestolpeskærm i høj opløsning med en brugervenlig brugerflade og digitale visninger af mejetærskerens ydeevne en samlet og forbedret oplevelse for føreren. Den integrerede StarFire™-modtager sikrer enestående signalstabilitet og en nøjagtighed på 2,5 cm fra spor til spor. De integrerede muligheder til præcisionslandbrug suppleres af JDLink™, der giver tovejsforbindelse til automatisk upload af afgrøde- og maskindata til John Deere Operations Center™ samt fjernovervågning i realtid. Denne konnektivitet er afgørende for  at maksimere driftstiden under høsten.

Nyt design og navn

Det nye design på S7-mejetærskerne understreger den tætte forbindelse til John Deeres flagskib X9. Det ses for eksempel ved det dynamiske design på mejetærskens sidepaneler, som kunderne kender fra X9. Den nye måde at navngive på angiver udskillerteknologi, modelkategori, samlet kapacitet og fremtidige større opdateringer af serien i hvert modelnavn.

Opdateringer for modelår 25 for X9-mejetærsker

Opdateringer for X9-mejetærskere blev også præsentet til Commodity Classic. Flagskibsmejetærskeren fra John Deere vil fra modelår 2025 derudover tilbyde alle funktionerne til høstautomatisering, der er introduceret med S7-modellerne. Derudover vil kornfølingsteknologien, som allerede er kendt fra S7- og T-serien, nu være tilgængelige for alle X9-mejetærskermodellerne