PRESSEMEDDELELSE   3 APRIL 2023

John Deere sætter nye standarder inden for præcisionslandbrugets teknologi og kørekomfort

Med sine traktorer modelår 2024 løfter John Deere landbruget til nye højder: Den nye G5 CommandCenterTM skærm integreres nu løbende i alle traktorer i 6-, 7-, 8- og 9-serierne, samtidig med at kørekomforten bliver endnu bedre.

Fremtidssikret med den nye G5Plus CommandCenterTM skærm

Den nye G5Plus CommandCenterTM skærm omfatter dokumentation, datasynkronisering, JDLinkTM-konnektivitet, variabel dosering, sektionskontrol og AutoTracTM styring som standard på alle 6-cylindrede 6R traktorer, 7, 8 og 9. Den 12,8" store G5Plus CommandCenterTM skærm er 33 % større end den tidligere, har en opløsning på 1080 pixel og en meget hurtigere processor. Med denne opdatering vil kunderne ud over stor brugervenlighed opnå et præcisionslandbrug med maksimal effektivitet, samtidig med at deres traktorer fremtidssikres.

6R-serie

Fra modelår 2024 bliver førerkomforten i John Deere 6R-serien endnu bedre takket være forskellige nye tiltag. Ratstammen er blevet ombygget, og sammen med et nyt rat øger det komfortniveauet, ikke mindst på landevej. Derudover sætter det nye affjedringssystem, som fås til både Premium- og Ultimate-sæderne i 6R-modellen fra 2024, nye standarder.

7-, 8- og 9-serie

7R vil fra 2024 få et nyt styresystem med 50 % bedre styreevne. Det sikres af de større styrecylindre, der som standard på alle 7R-traktorer. For at øge førerkomforten under kørslen er 7R blevet udstyret med en ny bil-type styring. Den centrerer selv og gør det væsentligt nemmere at holde sporet. Det kaldes også reaktiv styring, og funktionen aktiveres nemt via en trykknap på CommandCenterTM. To ekstra bremseskiver foran forbedrer førerens oplevelse og traktorens transportfunktion. Alle 7-, 8- og 9-traktorer har en ny hjørnestolpeskærm i høj opløsning og en indbygget StarFireTM 7000.