PRESSEMEDDELELSE   2. MARTS, 2023

John Deere opdaterer præcisionslandbrugets teknologi

G5Plus Command Center Extended Monitor Combine

I mange år har John Deere tilbudt pålidelig og effektiv teknologi til præcisionslandbrug. I 2023 vil alle væsentlige dele af det avancerede udstyr blive opdateret for at være forberedt til fremtiden. Vigtige komponenter er den helt nye John Deere G5-skærmserie og det nye JDLink™ M-modem. Disse opdateringer gør John Deeres teknologi til præcisionslandbrug hurtigere, mere effektiv og mere overkommelig for alle landmænd og entreprenører.

Den nye John Deere G5-skærmserie

Med den helt nye G5-skærmserie leverer John Deere den nyeste teknologi direkte til kunderne. Fuld HD-opløsning, ekstra hukommelse og øget processorkraft gør G5-skærmen til en af de mest effektive skærme, der findes på markedet. Den fås i to flytbare udgaver, som kan bruges til alle mærker, to indbyggede skærme til specifikke John Deere maskiner og med mulighed for en Extended skærm. G5-skærmen er på 10,1" og G5Plus på 12,8", hvilket betyder, at G5-skærmserien har op til 33 % mere plads til kort og oplysninger sammenlignet med sine forgængere. Begge flytbare skærme er yderligere beskyttet mod vandindtrængning i kraft af deres klassifikation (IP65). John Deere G5Plus leveres som standard med AutoTrac™ og sektionskontrol. Selvfølgelig fortsætter sin fulde AEF ISOBUS-kompatibilitet.

Alle G5-skærme vil bevare den pålidelige og velkendte brugerflade fra Generation 4-skærme. Kombinationen af moderne teknologi og en velkendt brugerflade giver øjeblikkelig forbedring af ydeevnen uden behov for langvarig genindlæring. Den nye licensordning for avancerede funktioner betyder, at landmænd og entreprenører kun betaler for det, de har brug for, og at forudbetalinger reduceres. Der udvikles regelmæssigt softwareopdateringer, som sikrer, at G5-skærmserien allerede er rustet til fremtiden.

G5Plus Universal-skærmen og G5 Universal-skærmen vil kunne bestilles senere i år. G5Plus CommandCenter™ og G5 CommandCenter™ vil være tilgængelige på John Deere maskiner fra modelår 2024.

Det nye John Deere JDLink™ M- og R-modem

Lantbrukare och maskinstationer med blandad maskinpark kan även fortsättningsvis dra nytta av uppkoppling mellan deras maskiner och molnet. Det helt nya JDLink™ M-modemet ger ett prisvärt alternativ till det välbekanta JDLink™ R-modemet. JDLink™ M-modemet är en ”plug and play”-lösning, som gör så att man enkelt kan säkra att blandade maskinparker är fullt utrustade. JDLink™ M- och R-modemen är kompatibla med SAE J1939-nätverksprotokollet och kan behandla fler än 14 datapunkter från olika märken av maskiner. Denna kompatibilitet möjliggör hantering av en hel blandad maskinpark i en enda webbportal: John Deere Operations Center™.

The John Deere StarFire™ 7000

John Deere StarFire™ 7000 blev introduceret sidste år sammen med det nye StarFire™ RTK-signal. Med en RTK-præcision på 2,5 cm og en indtrækningstid på mindre end 8 minutter er det nye StarFire™ RTK-signal en meget attraktiv indgang til RTK. John Deere StarFire™ 7000 har endnu bedre tilslutningsmuligheder end tidligere generationer takket være tilføjelsen af Galileo- og Beidou-satellitsignaler. John Deere StarFire™ 7000 antennerne kan bestilles, og leveringen begynder nu.

John Deere Operations Center™

JDLink™ giver gratis tovejsforbindelse til automatisk upload af afgrøde- og maskindata til John Deere Operations Center™. Med løbende opdateringer forbedres Operations Center hele tiden og tilpasses til fremtidige behov. Den vil fortsat være gratis tilgængelig på mobile enheder og på internettet.

De nye essentielle elementer i John Deeres teknologi til præcisionslandbrug gør intelligent landbrug mere ubesværet for kunderne. Det vil blive stadig nemmere at bruge, automatiseret og er allerede nu problemfrit. Alle funktioner og den avancerede lokale forhandlerservice og ekspertise gør landmænds og entreprenørers forretninger mere produktive, rentable og bæredygtige.