Pressemeddelelser   22. juni 2017

Nye John Deere rundballepresser med variabelt kammer

Zweibrücken, 22. juni 2017 - John Deere introducerer en helt ny modelserie rundballepressere med variabelt kammer som arvtagere efter 800- og 900-serien. Ballepresser V451G, V451M/V461M og V451R/V461R/C451R/C461R er beregnet til at arbejde med afgrøder under alle forhold, både under fugtige og meget tørre forhold, hvilket sikrer landmænd og maskinstationer en høj grad af fleksibilitet, effektivitet og brugervenlighed.

V451G er bedst til tørre afgrøder og kan håndtere varierende mængder (fra lav til mellem), hvor det primære fokus er at producere perfekt formede baller så hurtigt som muligt. Maskinen er udstyret med en robust og ekstra kraftig svejset ramme og et indføringssystem med en opsamlings- og inline-snegl med stor diameter.

Ballepresser V451M/V461M til flere forskellige afgrøder er ideel til ensartede mængder i mellemklassen eller travle perioder, hvor der er behov for en daglig hurtig og effektiv indsats, der virkelig batter. Standard faldbunden er udstyret med en unik parallellogramformet mekanisme og er den bredeste på markedet. Det gør det muligt for føreren at klare tilstopninger med det samme fra traktorens kabine.

Høj presningsgrad, høj kvalitet og de bedste specifikationer er nogle af de vigtigste kendetegn for model V451R/V461R, som er udviklet med henblik på at kunne opfylde de høje effektivitetskrav, som maskinstationer og større dyrebrug stiller. Det revolutionerende slipsystem (Fast Release System) kom med rundballepresserne i 900-serien i 2012, og sammen med det yderst effektive indføringssystem kan maskinerne producere mere end 120 baller i timen. Alt dette har vi nu også samlet i en kombi-wrapper med betegnelsen C451R/C461R.

”Med disse nye variabel kammer rundballepressere har vi fået udskiftet alle modeller i John Deere ballepressere inden for de seneste to år”, fortæller Philipp Ostermann, marketingchef på fabrikken i Arc-lès-Gray i Frankrig. ”Med de maskiner, vi nu tilbyder, kan vi forsyne vores landbrugskunder med lige netop den maskine, der er mest velegnet til deres afgrøder og forhold”.