Pressemeddelelser   25 juni 2020

John Deere introducerer store opdateringer til 6M-traktorer

Traktorer i serien 6M kører trinløst

Mannheim, 25. juni 2020 – I kølvandet af den vellykkede introduktion på Agritechnica 2019 er de nye 6M-traktorer blevet leveret til kunderne siden januar 2020. Med denne splinternye traktorserie sætter John Deere endnu en gang nye standarder i dette segment ikke alene i henhold til det fremragende udsyn, men også i henhold til manøvredygtigheden og den enestående nyttelast - alt dette kombineret med øget komfort og nye ydelsestrin.

Ved konstant at gå efter løsninger, der er til at betale, har John Deere videreudviklet 6M-serien og kommer nu med yderligere store opdateringer. De 4-cylindrede 6M-modeller kan nu også fås med den velkendte og afprøvede AutoPowr™-transmission, samtidig med en ny hjørnestolpeskærm med den helt nye og enestående AutoTrac™ styring og andre nye udstyrsmuligheder.

Takket være det lave motorhjelmdesign og hjørnestolpeskærmen byder alle fire 6M-modeller med den korte ramme på uhindret udsigt fremad. Ved at overtage hjulafstanden på 2400 mm fra den legendariske 6430 Premium udviser 6M-modellerne ligeledes en fremragende manøvredygtighed med en venderadius på 4,35 m. På trods af sin kompakte konstruktion opnår køretøjet med en maks. tilladt bruttovægt på 10,45 ton en nyttelast på op til hidtil usete 4,7 ton.

Til de eksisterende transmissioner kommer nu AutoPowr, hvilket betyder det største udvalg af transmissioner for traktorer i dette segment. Som sidestykke til Full Auto med automatisk motortransmissionsstyring muliggør automatkoblingen, at kunden kan standse traktoren med bremsepedalerne alene, hvilket betyder en stor forskel, når der tit skal standses op under arbejdet. Desuden kan aggressivitet fremad/tilbage for AutoPowr justeres på hjørnestolpeskærmen. Kunder på udkig efter en overkommelig løsning kan vælge AutoPowr på højre konsol med mekaniske eller elektrohydrauliske SCV'er. Den mere komfortable Premium Edition har AutoPowr installeret på den kompakte CommandARM™.

Ved siden af den velkendte og afprøvede AutoTrac introducerer John Deere nu på alle 6M-modeller et styresystem, der er til at betale for kunder, som efterlyser en løsning til at starte på. Den unikke AutoTrac på hjørnestolpeskærm overflødiggør et andet display. AutoTrac styres faktisk direkte fra hjørnestolpeskærmen. Til AutoTrac på hjørnestolpeskærm behøves kort sagt kun en StarFire™ satellitmodtager, og så kører det. Kunderne kan spare op til 30 procent af prisen for et andet display, mens de beholder hele fleksibiliteten, da en opgradering altid er mulig.

6M-serien, som er bygget op om helrammekonceptet, er ligeledes ideel til frontlæssere og passer perfekt til modellerne i den nye M-serie, som blev offentliggjort i maj (se særskilt pressemeddelelse). Som supplement til R-seriens læssere er M-serien specifikt udviklet til kunder, som har brug for en alsidig, let læsser til en god pris, uden at der gås på kompromis med løftehøjden. Læsserens slanke design bidrager til traktorens manøvredygtighed, og mens den er fuldt kompatibel med frontophæng fra John Deere, tillader den fulde dæksving og styrevinkler og giver adgang til traktorens servicepunkter.

I øvrigt er 6140M allerede blevet en bestseller blandt traktorer med fire cylindre. Med en hjulafstand på 2,58m og en vægt på under seks ton yder denne lette og smidige traktor imponerende 155 hk og vha. den intelligente effektstyring helt op til 166 hk. Denne traktor er helt afgjort en meget alsidig løsning, fordi den kombinerer alle fordelene af sine kompakte fire cylindre med høj ydelse og styrke.

Som alternativ kan landmænd og maskinstationer, der leder efter højtydende maskiner til en overkommelig pris, nu få de større traktorer 6175M og 6195M med seks cylindre og hydraulikpumpe, der yder 155 l/min. Alle, der har lyst til at prøvekøre traktorerne i den nye 6M-serie, kan i øvrigt nu gør det virtuelt med den seneste 6120M i det populære computerspil Farming Simulator.

Kommentar til journalister:

Flere oplysninger om John Deeres 6M-traktorserie fremgår af den oprindelige produktpressemeddelelse fra 17. september 2019 og nedenstående specificationsoversigt.

6M-traktorserien – tekniske data:

Model

Nominel effekt*

Maks.

effekt*

uden intelligent effektstyring (IPM)

Cylindre/

Slagvolumen (l)