Mejlby & Vilsgaard A/S opkøber driftsaktiviteterne fra BMH A/S

Ejerne af Mejlby & Vilsgaard A/S og ejerne af BMH A/S er efter dybdegående forhandlinger blevet enige om, at Mejlby & Vilsgaard A/S opkøber driftsaktiviteterne fra BMH A/S med virkning fra den 19. november 2013.

Det veletablerede selskab BMH A/S blev skabt for ca. 2 år siden ved en sammenlægning af Bredebro Maskinhandel A/S og Vejrup Maskincenter A/S.

BMH A/S har været autoriseret John Deere forhandler i det sønderjyske siden selskabets begyndelse. ”Jeg er glad for denne løsning som i høj grad tilgodeser kunder og medarbejdere” siger Finn Jørgensen, direktør hos det nu tidligere BMH A/S. Finn Jørgensen vender tilbage til industrien, som indehaver af Maskinfabrikken FINSØ A/S, han vil fremover koncentrere sig om udviklingen af denne virksomhed. Hovedparten af de øvrige medindehavere af BMH A/S forsætter deres virke under Mejlby & Vilsgaard A/S.

I 2012 fusionerede Mejlby Agro A/S og Vilsgaard A/S til Mejlby & Vilsgaard A/S. ”Formålet dengang var at skabe en stærk og innovativ John Deere forhandler. Det er sket, og vi drager i dag store fordele af hinandens kompetencer og ressourcer. Med de to velrenommerede afdelinger i Sønderjylland også, bliver denne konsolidering endnu stærkere, og er en naturlig forlængelse af vores strategi" udtaler direktør hos Mejlby & Vilsgaard A/S, Carsten Greiffenberg, og fortsætter. ”Vores samlede kompetencer og geografiske dækning på det jyske marked er til gavn for kunderne i både syd og nord og vil give de mest konkurrencedygtige løsninger og services”.

Samtidig har Mejlby & Vilsgaard A/S underskrevet en ny forhandlerkontrakt med John Deere International. Lars Frederik Henningsen fra John Deere International siger: ”Denne løsning rækker langt ud i fremtiden. Vi er meget tilfredse med, at parterne har fundet en god løsning til gavn for alle brugere af vores produkter i det sønderjyske. Det er også vigtigt for os, at de dygtige medarbejdere hos BMH A/S fortsat arbejder med John Deere”.

Mejlby & Vilsgaard A/S vil nu servicere kunderne både i Nord- og Sønderjylland gennem fem udsalgssteder beliggende i Brønderslev, Mejlby ved Nørager, Redsted på Mors, Vejrup ved Bramming og Bredebro. ”Områdets kunder vil derfor fortsat blive betjent af kendte ansigter om det så gælder service, reservedele eller salg, dette er vi meget tilfredse med” slutter Carsten Greiffenberg.